یادداشت روزانه دکتر احمد فرخی حاجی آباد

راهنامه کسب و کار و توسعه و تعالی اقتصادی در کشور

یادداشت روزانه دکتر احمد فرخی حاجی آباد

راهنامه کسب و کار و توسعه و تعالی اقتصادی در کشور

#تلاش_برای_وطنم
بی گمان رفاه اجتماعی برای آحاد جامعه در سایه دارا بودن کسب و کار مناسب و دست آورد درآمد متعادل امکان پذیر خواهد بود .
اینجا هستیم تا موانع و مشکلات پیش روی کسب و کارها را در کشور برداشته و عواملی را که ضامن این هدف گذاری خواهد بود را رونمایی کنیم .
عمده چالش برای ایجاد روانی و سهولت در انجام و ایجاد کسب و کارها در حوزه قانون و قانونگذاری رقم خورده است و اصلاح قوانین امری الزامی و مهم تلقی میشود.
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
  • ۲۷ اسفند ۹۷ , ۰۷:۲۷
    ٢٠
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
۲۰ فروردين ۹۸ ، ۱۲:۱۹

درد نامه ترانزیت

باسمه تعالی

 

((  دردنامه ترانزیت ))

مدیران محترم شرکت های حمل و نقل بین المللی

سلام علیکم

          احتراماً بررسی ها ، مطالعه کتب قوانین و آیین نامه های مسلط بر امر حمل و نقل بین المللی به ویژه در موضوع ترانزیت و نیز تعدد بی حد و حصر آن به روشنی حکایت از آن دارد که در پس پرده این عزمی جدی برای به چالش کشیدن بنگاه های اقتصادی فعال در این بخش برای ایجاد موانع جدی و حذف آن در کشور دارد . دوایر موجود و مدعیان مبارزه با قاچاق کالا و ارز نفس کشیدن در هوای ترانزیت را نیز از مظاهر قاچاق تلقی  نموده و دوایر رسیدگی کننده به این اتهام متأسفانه با دارایی کمترین دانش و اطلاعات در حوزه حمل و نقل بین المللی صرفاً مستند به شکوائیه های دریافت شده و بدون ایجاد امکان کوچکترین دفاعی برای شما در چرخه ناموزون رسیدگی به خرد کردن روح و روان و سرمایه های سرمایه گذاران بدون محابا همت روز افزون گماشته اند .

   اینکه این اقدام بلا تردید خیانت ملی است و حذف ترانزیت در کشور تا چه اندازه به اقتصاد و امنیت کشور لطمات جبران ناپذیری وارد آورده ، می آورد و خواهد آورد اکنون در مقابل دیدگان بسته ، گوش ناشنوا و قلبی مقلوب بیگانه قرار دارد .

  تشکل های صنفی ما نیز متأسفانه تا کنون هیچ اقدام عملی و جدی در راه اصلاح وضع موجود نداشته و متأسفانه حتی پای این بنا حق نوشته ها امضاء اتاق بازرگانی برترین تشکل صنفی کشور یا بعبارتی پارلمان بخش خصوصی به چشم می خورد .

    صراحتاً و صادقانه عرض می کنم ضریب امنیت شغلی و شاخص سهولت در این کسب و کار صفر و حتی بسی پایینتر از صفر ارزیابی می شود .

    شرکتهای حمل و نقل بیشماری در عرصه این فلاکت گرفتار آمده اند که متأسفانه نجیبانه با این معضل خانمانسوز دست و پنجه نرم می کنند و بر اساس فرهنگ سنتی کسب و کار ما ایرانی ها دم نزده و هر روز بیشتر از دیروز در منجلاب آن فروتر می روند .

   این نجابت سنتی موجبات تاریک ماندن این راه پر خطر را برای سایر همکاران رقم زده و تا همکاران عزیز به این دام درنیامده اند درک و لمس این مصیبت عظمی فرا نخواهد آمد .

  نگاه انتفاعی دوایر مربوط به موضوع ، قوانین مطروح که آهنگر بلخ را هم به گردن زدن مسگر شوشتری ختم می کند ، بلاشک در صورت گرفتار آمدن بنیان موسسه اقتصادی شما را از ریشه خواهد کند .

   ارزش گزاری خارج از واقعیت و طرح جرایم خارج تر از واقعیت آن و اعداد و ارقامی که فقط در رویا برای شرکت حمل و نقل قابل دیدار خواهد بود تلاش مذبوحانه ای برای ناتوان کردن در دفاع و نابودسازی ترانزیت کننده است که بی شک متولیان اجر آن را بیرون از این مرز ها دریافت خواهند کرد . اگرچه در پیشگاه خدا ، قرآن و مردم شریف ایران اگر در دنیا مقدر نشد انشاء اله در آخرت پاسخگو خواهند بود .

    صمیمیانه عرض می کنم تا وجود و حضور قوانین موجود و مرجع رسیدگی کننده امروز فعالیت در حوزه ترانزیت و تلاش در این باره خودزنی و عبور از میدان مین است ، تا قبل از اینکه رمه شما به دست گرگ بیافتد چاره اندیشی کنید.      

   شما در این حوزه کسب و کار به اندازه سر یک سوزن امنیت شغلی ، نهاد مدافع ،  و در صورت بروز حادثه کمتر از یک سر سوزن عزت و احترام و اعتبار برایتان پیش بینی نشده .

    اول اینکه ؛ مطالعه دقیق قوانین مطروحه را توصیه و نهایت دقت و تلاش را برای آنکه در دام نیفتید اعمال ولکن بدانید حادثه خبر نمی کند و اصلاً شاید اگر به دقت موارد را بررسی بفرمائید و پای صحبت همکاران مصیبت زده بنشینید بی گمان بدنبال تعطیل این کسب و کار و تغییر شغل باشید . شاید در سایه حذف ترانزیت دشمنان پشت میز نشسته آرام یافته و البته در آن هنگام نوشدارو بعد از مرگ سهراب نصیبمان شود .

  دوم اینکه ؛ تشکل های صنفی خود را مکلف بدانند اقدامات عملی و جدی در جهت اصلاح قوانین موجود و تعاریف غلط مطروح تا وصول نتیجه در صدر امور قرار گیرد . بدانید مسامحه کاری شما را به جایی خواهد رساند که دیگر عضوی باقی نمانده باشد تا شما داعیه راهبری تشکل آن را داشته باشید .

  سوم اینکه ؛ اعضای گرفتار آمده صادقانه مشکلات و پرونده های موجود را برای اطلاع ، آگاهی و کسب تجربه همکاران در تالار های صنفی در اختیار سایر اعضاء قرار دهند ، اگرچه باز هم داریم همکارانی که سرگرم و سرخوش به آن توجه نمی کنند و پای در دام صدای بانگشان متأثرمان می کند .

  چهارم آنکه ؛ با جدیت تمام مقابله به مثل و رونمایی از تخلفات دوایر مسلط بر امر ترانزیت و شرکتهای حمل و نقل بین المللی را سر لوحه امور قرار داده ابواب جمعی محترم مکلف باشند از هرگونه مسامحه و تعامل بری و در صورت مشاهده کوچکترین تخلف به نهاد های زیربط گزارش نموده تا با رسوایی عاملان اصلی تخلفات و آنچه به درست یا غلط قاچاق نامگذاری شده گامی برای رهایی بی گناهان برداشته و بیش از این بی گناهان قربانی پیش پای گناهکاران ومتولیان اصلی قاچاق کالا و ارز نباشند .

  پنجم اینکه ؛ بدانید همکاران و دوستان زیادی در این دام گرفتار آمده و سالهاست با این مصیبت دست و پنجه نرم می کنند و اکنون نیاز به همراهی و حمایت شما دارند . آن را دریغ نکنید ، بدانید شاید به طور متوسط اگر نگویم هر روز یک شرکت حمل و نقل بین المللی به بقین هر ماه یک شرکت حمل و نقل بین المللی در راه اعتلای ترانزیت کشور ، توسعه و تعالی اقتصادی ایجاد امنیت و اشتغال به لطائف الحیل به خیل اسراء، جانبازان و انشااله شهداء این راه می پیوندد .

                                                                                                     ​​​​​​  پایدار باشید

احمد فرخی حاجی آباد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۲۰
احمد فرخی حاجی آباد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی