یادداشت روزانه دکتر احمد فرخی حاجی آباد

راهنامه کسب و کار و توسعه و تعالی اقتصادی در کشور

یادداشت روزانه دکتر احمد فرخی حاجی آباد

راهنامه کسب و کار و توسعه و تعالی اقتصادی در کشور

#تلاش_برای_وطنم
بی گمان رفاه اجتماعی برای آحاد جامعه در سایه دارا بودن کسب و کار مناسب و دست آورد درآمد متعادل امکان پذیر خواهد بود .
اینجا هستیم تا موانع و مشکلات پیش روی کسب و کارها را در کشور برداشته و عواملی را که ضامن این هدف گذاری خواهد بود را رونمایی کنیم .
عمده چالش برای ایجاد روانی و سهولت در انجام و ایجاد کسب و کارها در حوزه قانون و قانونگذاری رقم خورده است و اصلاح قوانین امری الزامی و مهم تلقی میشود.
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
  • ۲۷ اسفند ۹۷ , ۰۷:۲۷
    ٢٠
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
۱۲ مرداد ۹۸ ، ۰۷:۴۴

اصل چهل و چهارم قانون اساسی

Dr.Ahmad Farokhi Hajiabad, [03.08.19 07:41]
[Forwarded from احمد فرخی حاجی آباد (Dr.Ahmad Farokhi Hajiabad)]
به نام خدا
فصل چهارم قانون اساسی کشور,  در موضوع اقتصاد و امور مالی , اصول چهل و سوم تا اصل پنجاه و پنج را یکبار دیگر با هم بخوانیم.  و اما اصل چهل و چها رم می گوید نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بر پایه سه بخش دولتی , تعاونی و خصوصی با برنامه ریزی منظم و صحیح استوار است.
*بخش دولتی شامل کلیه صنایع , صنایع مادر , بازرگانی خارجی , معادن بزرگ , بانک داری , بیمه , تامین نیرو , سد ها و شبکه های بزرگ اب رسانی , رادیو تلویزیون , پست و تلگراف و تلفن , هواپیمایی , کشتیرانی , راه و راه اهن و مانند این ها است که به صورت مالکیت عمومی و در اختیار دولت است .
* بخش تعاونی شامل شرکت ها و موسسات تعاونی تولید و توزیع است که در شهر و روستا بر طبق ضوابط اسلامی تشکیل می شود .
*بخش خصوصی شامل آن قسمت از کشاورزی , دامداری , صنعت , تجارت و خدمات می شود که مکمل فعالیت های اقتصادی دولت و تعاونی است .
*مالکیت در این سه بخش تا جایی که با اصول دیگر این فصل مطابق باشد و از محدوده قوانین اسلام خارج نشود و موجب رشد و توصعه اقتصادی کشور گردد و مایه زیان جامعه نشود مورد حمایت قانون جمهوری اسلامی است .
*تفصیل ضوابط و قلمرو و شرایط هر سه بخش را قانون معین می کند .
راستش را بخواهید مدتی است دارم روی همین اصل تمرکز می کنم . اینکه بخش خصوصی بخش سوم است . این که جایگاهش جایگاه مکمل است . این که از بخش خصوصی توقع دارند . این که بخش خصوصی خود را مدعی بخش دولتی بداند یا نداند . این که اصلا بخش خصوصی مرغ است یا شترمرغ . این که اصلا این سوالات حق من است یا نه . این که اصلا سوال بشود یا نشود . اما مدام این جمله جلوی چشمانم رژه میرود . کدام جمله ؟    
•  بخش خصوصی شامل آن قسمت از کشاورزی ,دامداری,صنعت,تجارت و خدمات می شود که   مکمل فعالیت های اقتصادی دولت و تعاونی است .
•  عزت زیاد
•  احمد فرخی حاجی آباد . فعال اقتصادی . حمل و نقل بین المللی
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۱۲
احمد فرخی حاجی آباد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی