یادداشت روزانه دکتر احمد فرخی حاجی آباد

راهنامه کسب و کار و توسعه و تعالی اقتصادی در کشور

یادداشت روزانه دکتر احمد فرخی حاجی آباد

راهنامه کسب و کار و توسعه و تعالی اقتصادی در کشور

#تلاش_برای_وطنم
بی گمان رفاه اجتماعی برای آحاد جامعه در سایه دارا بودن کسب و کار مناسب و دست آورد درآمد متعادل امکان پذیر خواهد بود .
اینجا هستیم تا موانع و مشکلات پیش روی کسب و کارها را در کشور برداشته و عواملی را که ضامن این هدف گذاری خواهد بود را رونمایی کنیم .
عمده چالش برای ایجاد روانی و سهولت در انجام و ایجاد کسب و کارها در حوزه قانون و قانونگذاری رقم خورده است و اصلاح قوانین امری الزامی و مهم تلقی میشود.
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
  • ۲۷ اسفند ۹۷ , ۰۷:۲۷
    ٢٠
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
۰۷ مرداد ۹۸ ، ۱۰:۲۱

متولی صنعت حمل و نقل کیست ؟

[Forwarded from Ahmad Farokhi]
بند ٢٩ مصوبه شماره ٣٥٩٨٥/ت ٢٠٠٣٥
مورخ ٦/٣/ ١٣٧٧                                

٢٩- سازماندهی ، هماهنگی و توسعه و تشویق امر خدمات ( عبور کالا از کشور ) ( ترانزیت ) به وزارت راه و ترابری واگذار می شود . وزارت راه و ترابری ، نسبت به برنامه ریزی ، اجرا و مدیریت این خدمات و هماهنگی با سایر دستگاه های ذی ربط ( گمرگ جمهوری اسلامی ایران ، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ، وزارت امور خارجه ) اقدام خواهد کرد و نتیجه را به صورت گزارشی از وضع موجود به همراه ایین نامه اجرایی لازم ، برای برسی و تصویب به هیات دولت ارایه می نماید . این گزارش و ایین نامه شامل موارد زیر خواهد بود :
•تصویر عملکرد و گردش عملیات و مراحل اجرایی ترانزیت کالا ، در مبادی ورودی و خروجی مختلف و تحلیل و تبیین مستند مشکلات و نارسایی ها و نواقص موجود .
• تبیین نقاط و مراحل مشکل دار در امر هماهنگی بین موسسات حمل و نقل ، گمرگ جمهوری اسلامی ایران ، بویژه در زمینه حمل و نقل مرکب کالا ، که نیاز به تغییر نوع وسیله حمل کننده در داخل کشور دارد ، و اتخاذ تدابیر لازم برای رفع مشکلات .
• پیش بینی تدوین مجموعه ضوابط ایمنی کالا های عبور کننده برایصاحبان کالا ( اعم از خریدار و فروشنده در دو طرف مرز ) ، ضوابط مناسب برای ایجاد تسهیلات برای نظارت صاحبان کالا و حرکت کالا ی خود در داخل خاک ایران ، ضوابط بیمه ای و تسهیلات لازم برای بیمه گران به منظور نظارت بر حسن جریان امور همچنین برای تحقیق در مورد حوادث احتمالی به منظور تعیین میزان خسارت و حل و فصل مسایل بیمه ای خود با صاحبان کالا به زبان فارسی و زبان های مورد نیاز دیگرو توضیع ان برای اطلاع مردم و متصدیان خدمات ترانزیتی و صاحبان مشاغل تجاری .

نکته :
چنانجه برای صنعت حمل و نقل به دنبال متولی هستید ، می گردید و یا گشته اید و یا می خواهید بگردید مصوب هیت وزیران او را معرفی کرده است .
جا دارد کارگروه های بهتری برای هماهنگی بیشتری همراه با متولی بزرگوار ترتیب شود و حقوق از دست رفته این صنعت و صنف محترم از جایگاه قانونی از دوایر ذیربط مطالبه شود .
عزت زیاد
احمد فرخی حاجی آباد
فعال اقتصادی - حمل و نقل بین المللی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۰۷
احمد فرخی حاجی آباد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی