یادداشت روزانه دکتر احمد فرخی حاجی آباد

راهنامه کسب و کار و توسعه و تعالی اقتصادی در کشور

یادداشت روزانه دکتر احمد فرخی حاجی آباد

راهنامه کسب و کار و توسعه و تعالی اقتصادی در کشور

#تلاش_برای_وطنم
بی گمان رفاه اجتماعی برای آحاد جامعه در سایه دارا بودن کسب و کار مناسب و دست آورد درآمد متعادل امکان پذیر خواهد بود .
اینجا هستیم تا موانع و مشکلات پیش روی کسب و کارها را در کشور برداشته و عواملی را که ضامن این هدف گذاری خواهد بود را رونمایی کنیم .
عمده چالش برای ایجاد روانی و سهولت در انجام و ایجاد کسب و کارها در حوزه قانون و قانونگذاری رقم خورده است و اصلاح قوانین امری الزامی و مهم تلقی میشود.
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
  • ۲۷ اسفند ۹۷ , ۰۷:۲۷
    ٢٠
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان

۱۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

Dr.Ahmad Farokhi Hajiabad, [۱۵.۰۸.۱۹ ۱۲:۲۸]
بنام خدا       انتخابات کمیسیون های تخصصی دوره نهم اتاق ایران  چشم انتظار انتخاب برترین هاست .    بتاریخ شنبه بیست و ششم مردادماه یکهزاروسیصد و نود و هشت ساعت شانزده الی هفده و سی انتخابات اعضا کمیسیون حمل و نقل و لجستیک را در دستور کار اتاق ایران داریم .       چه اندیشیده ایم .  آیا اندیشیده ایم و یا در صدد اندیشیدن هستیم ؟     چه انتظاراتی از آن داریم ؟     و برای برآوردن آن انتظارات کدامین گزینه را از بین داوطلبان انتخاب کرده ایم ؟       برای انتخاب اصلح کدام تلاش از سوی اعضا و تشکل ها شکل گرفته است ؟       آنچه امروز از باران مصایب بر سرمان میبارد حاصل از چیست ؟     این ابرهای مصیبت بار در کدام اتاق برنامه ریزی شدند و کدام امضا پای صورتجلسات آن نشسته است ؟     می نشینم تا باز تکرار مکررات را شاهد باشیم و یا قیام می کنیم تا بهترین ها با حضورشان باران مصیبت را به باران محبت تبدیل کنند ؟    صنف مقدس حمل و نقل بین المللی نیازمند  پیروانی سخت کوش , ساعی و اندیشمند , خلاق و کارآفرین , جسور و دانا , توانمند و بینا و البته دردآشناست .       از یکایک اعضا محترم و تشکل های صنفی انتظار دارد در این موقعیت بغایت حساس صنفی به میدان آمده و با کوشش برای انتخاب اصلح سرنوشتی نیکو را در عرصه انتخابات اتاق ایران رقم بزنند . پرتوان باد کلامتان و استوار گامهایتان . بهروزی نزدیک است و محتاج همت والای شما برای رسیدن .   احمد فرخی حاجی آباد    فعال اقتصادی     حمل و نقل بین المللی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۸ ، ۲۳:۳۶
احمد فرخی حاجی آباد

Dr.Ahmad Farokhi Hajiabad, [۱۲.۰۸.۱۹ ۰۹:۱۱]
[In reply to Akbar Lashgari]
سپاس   این کلمه اظهار اگر نوشته اش پیش رو نباشد معنای دیگری دارد , اگرچه در بعضی متون ازهار را اظهار هم دیده ام . مطالبات مدنی در سکوت مطالبه نیست و به مطلوب نمیرسد . میدانم که جواد خان ترکمن هم ترک ما و من نمی کند , و امروز کدام حمل و نقلی در زندان نیست .  زندانی به وسعت یک شهر , زندانی به وسعت یک استان , زندانی به وسعت یک کشور , زندگی به وسعت یک جهان .  گاهی به لژ نشینان اوین قبطه میخورم .   کدام جرم را سراغ دارید که مجازاتش دو تا پنج برابر باشد .  گاهی فکر می کنم این کدام ترازو است که اگر در یک کفه آن یک سنگ یک کیلوگرم بگذارید و در کفه مقابل یک سنگ پنج کیلوگرم برابر می ایستد و آن را مساوی نشان میدهد .  راستش را بخواهید یا باید به عقل و عدالت مقنن مشکوک باشم و یا عدالت معنای دیگری دارد و من اشتباه آموخته ام . از تاریخ کوروش و منشور حقوق بشر دورمانده ام .  در دست ترین تاریخ من تاریخ اسلام است که بیرقش امروز در بسیاری بدست نامسلمانان افتاده .  فرق  فرق مبارک امیرالمومنین .  مکان محل عبادت مسجد   زمان سحرگاه برای اقامه نماز صبح   او ابن ملجم مرادی    در دست شمشیری تا عمق جان به زهر آلوده   .   جرم   قتل نفس .   حضرتش فرمود  فرزندم مبادا به ایشان بی احترامی شود , وسوالم اینجاست مدیران ما در کدام پرونده اتهامی احترام دارند .   فرمود اگر زنده ماندم خود میدانم که چگونه رفتار کنم , و تاریخ میداند که اگر امیرالمومنین از آن ضربت شمشیر رهایی میافت حتی ابن ملجم مرادی بخشیده بود . و سوالم اینجاست کدامین مدیر ما حتی برای گناه ناکرده بخشیده شد . و میفرماید اگر به شهادت رسیدم او یک ضربت به من وارده آورده و شما فقط حق دارید با یک ضربت قصاص کنید .    و سوالم اینجاست کدام اتهام شاید به جرم رسانیده شده کمتر از دو برابر جزا دیده است ؟  کدام شورای نگهبان پای برگه این قانون را امضا کرده است , آیا آن تعداد فقها و آن تعداد حقوقدان هم آنجا بوده اند . پای این قانون امضایی هست , نیست . خدا میداند . تماشای آن ترازو و دیدار این قانون عید قربان من است . عید بر عاشقان مبارکباد , عاشقان عیدتان مبارکباد .     عزت زیاد . احمد فرخی حاجی آباد  . فعال اقتصادی . حمل و نقل بین المللی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۸ ، ۱۰:۰۸
احمد فرخی حاجی آباد

احمد فرخی حاجی آباد, [۱۱.۰۸.۱۹ ۲۳:۲۱]
بنام خدا

عید قربان عید بندگی خداست , قربانی شدن و قربانی کردن استعاره ای است نمادین .

سربریدن نفس بود نه گوسفند و سالها گوسفندان را سر بردیم و در اطاعت از نفس گوسفند ماندیم .  

و سر بریده شدیم تا حاجیان از سر نفس بگذرند و بر سر بریدن گوسفندان شادمان باشند .  

حاجیا برو طواف کعبه دل کن
 که کعبه خود سنگ است                           
که این خلیل بنا نهاد و آن خدای خلیل  .                   

عید قربان بر تمامی جهانیان بویژه قربانیان صنعت حمل و نقل بین المللی کشور در قربانگاههای گمرک و بیدادگاههای سازمان تعزیرات حکومتی مبارکباد .                   

رسول اکرم (ص) فرمودند خداوند در هیچ روزی به اندازه روزه عرفه بندگان خود را از آتش جهنم آزاد نمی کند  .

 و من دعا کردم به عظمت این روز در دام ایشان افتادگان از آتش جهنم قوانین بناروا نوشته اشان آزاد گردند .                                          


عیدتان مبارک . شما هم برای آزادی همکاران عزیزمان دعا کنید .  

  بسم الله الرحمن الرحیم   . الیس الصبح بقریب . صدق الله العلی العظیم .

عزت زیاد
احمد فرخی حاجی آباد
فعال اقتصادی حمل و نقل بین المللی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۸ ، ۲۳:۳۹
احمد فرخی حاجی آباد

احمد فرخی حاجی آباد, [09.08.19 18:02]
[Forwarded from Ahmad Farokhi]
بنام خدا                                                                                                                    

عصر جمعه یکایک عزیزان به خیر و نیکی ,  اگر هفته ای را گذرانیده اند که کاشفان  قلم برکف پر کاهی را کوه ندیده اند , و در حسرت حق الکشف کشف نامه ای ترتیب نشده و پرونده ای روی دستتان نمانده بعد از دو رکعت نماز جمعه بیست رکعت نماز شکر بخوانید .                                            

اگر در هفته ای که گذشت مخلصان جا مانده از اخلاص در سازمان مخوف تعزیرات حکومتی رقم چندبرابری تقریر شده در اعلامیه کشف گمرک نوشته شده را در چند برابر دیگر ضرب نکرده اند تا قصه خوش گمرک نوشته شده را مهر پایانی خوش تر برای خویش بزنند . بعد از آن بیست رکعت . بیست رکعت دیگر نماز شکر بخوانید .   

الان که مجبور نیستید ذکر امن یجیب بخوانید و نانجیب نوشته هایی را در غالب آیین نامه و قانون بخوانید تا مبادا راه چاره ای از آن بیابید . بیست رکعت دیگر نماز شکر بعد از بیست رکعت دوم بخوانید .

 همین طور ادامه بدهید کشف می کنید که اگر همه ساعات مشغول خواندن نماز باشید یحتمل هم از شر شیطان و هم از شر شیطان صفتان در امان خواهید ماند .

نسخه ای برای برطرف کردن نیاز و قوت لایموت ندارم . گفتم چنانچه ایشان عایدات حاصل از پاره کردن میشان که ممکن است از زمره تحصیل درآمد نامشروع شان قلمداد شود , درصدی از باب مباح شدن و خیرات در سبد کرامت نهند ما به اعتکاف معتکف خواهیم بود .  

القصه عمر می گذرد و این سربازان قوای امپریالیزم جهانی و صهیونیزم بین الملل بدانند بی تردید آن مناجات راه نجات را برای ما رقم میزند .  

حالا عرض می کنم اگر می خواهید از فردا تا پایان هفته را خدای ناکرده به دام اینان و آنان و ایشان نیفتید از قرایت فاتحه برای اموات شروع کنید , به یکصد و بیست و چهار هزار پیامبر و دوازده امام متوسل شوید
صبح را با دود کردن اسفند و روز با اذکار ادعیه تا انشاالله در امان بمانید .


خانه هاشان ویران باد آنانکه در اندیشه ویرانی خانه مردمند .   عزت زیاد  .

احمد فرخی حاجی آباد . فعال اقتصادی . حمل و نقل بین المللی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۸ ، ۱۸:۰۷
احمد فرخی حاجی آباد

Toktam Afkhami, [07.08.19 16:49]
باسمه تعالی
((بخش دوم مقاله ))

سرمایه گذاری اتباع بیگانه در شرکتهای حمل ونقل بین المللی
فرصت  ،  تهدید  یا  فریب

همگان بر این باورند که پیشگیری بهتر از درمان است ، بررسی ابعاد و زوایای این کسب و کار و دانایی درباره مسئولیتهای خطیر ، مشکلات بیشمار پیش روی آن ، موضوعات امانت و سلامت کالای مورد حمل مسائل مربوط به پرونده های اتهامی قاچاق کالا و ارز مربوط به حقوق ملی یا همان دارائی ، مربوط به اداره راه و پایانه های کل کشور و سایر موارد پیش بینی نشده می طلبد که در این کسب و کار دقت بیشتری در موضوع مشارکت و یا همکاری مدنظر داشته شود .
نیروهای مکلفی در قانون ( مدیرعامل واحدی از اعضاء هیئت مدیره ) باید دارای قرارداد واضح ، روشن و مشخص بوده باشند ، چنانچه مشکلی قانونی برای این شرکت در کشور پیش آید چه میزان اعتماد وجود دارد که طرف خارجی پای حل آن بایستد .
امروزحداکثر یک شرکت حمل و نقل بین المللی با همه امتیازات که شما می توانید برای آن متصور باشید به ده میلیارد ریال ختم می شود و مرجع رسیدگی کننده به تخلفات حوزه حمل و نقل در هنگام مجازات چندین برابر بیش از این ارزش را برای کوچکترین اتفاقات ، مجازات در نظر می گیرد .
مدیران عامل ما باید به این امر توجه کنند .
امروز احدی از اعضاء که صرفاً برای تکمیل پرونده ورود پیدا می کند نوعاً تحصیل درآمدی هم ندارد ، مشکلات پیش رو را در نظر دارد ؟
امیدوارم روزی را شاهد باشم که مقوله مدیرعامل صوری در کسب و کار حمل ونقل به سامان برسد و یا اصلاً نداشته باشیم یا اگر داریم تکلیف معلوم و ترتیب مشخصی داشته باشد و حداقل به گونه ای باشد که در غالب صوری مصطلح امروز حاشیه مصونیت برای او تعریف شود .
قانونگذار 51درصد سهام شرکت را به طرف ایرانی واگذار نموده، این معنا دارد . اکنون متاسفانه می بینیم با پدیده جدید سهام صوری در صنعت حمل و نقل بین المللی مواجه هستیم . طرف خارجی صد در صد سهام شرکت را خریداری نموده و آن 51 درصد عملاٌ در باب امانت و صحت پرونده فقط به نام طرف ایرانی است . این موضوع جدا از خسران مالکیت ، حق اظهار نظر را هم از شما سلب می کند حال آنکه در قالب سهامدار شما مسئولیت 51درصد این سهام را پذیرفته اید ، بیایید در این مسائل بیشتر اندیشه کنیم و بهتر تصمیم بگیریم .
اکیداً توصیه می کنم چنانچه سهام دار واقعی نیستید از ثبت سهام به نام خود ، خودداری کنید .
اگر اتفاقی نیافتد که شما خوبید ، طرف مقابل خوب است ، بی مزد و منظور کار راه اندازی شده ، وکالت بلاعزل بازگرداندن سهام نزد طرف مقابل ضامن راحت خیال است . اما بدانید اگر مشکل بزرگی حاصل شود آن وکالت بلاعزل در صندوق می ماند و شما سهامداری هستید که باید در تمامی دوایر حکومتی ذیربط پاسخگو باشید .
اگر ایرانی بودن یک امتیاز است ارزان فروشی چرا ؟
در نحویه مشارکت واقعی به هیچ وجه نباید اجازه دهید 51 درصد سهام طرف ایرانی خدشه ببیند ، این یک الزام ملی است که قانونگذار پیش بینی کرده است .
در اینجا قبل از انتقال سهام و ثبت نام سهام ؛ وجود قرارداد مشارکتنامه دقیق و با بهره گیری از وکلای زبده که حقوق طرفین قرارداد همراه با تابعیت از قوانین کشور ، رعایت شده باشد الزام عملی دارد .
ولازم است دوایر ذیربط کشور به ویژه انجمن های صنفی این مشارکت نامه های رسمی و محضری را در فرآیند تشکیل این شرکتها خواسته و از مدارک مورد لزوم پرونده های ایشان باشد .
یادتان باشد شما شریکی هستید که کشور ثالثی برای بودن و یا رفتن ندارید . بار مسئولیت شرکتهای دو تابعیتی در هر کشور بدوش تبعه همان کشور است نه تابع تبعه مهاجر .
در اجرا و کسب و کارتان تعیین موسسه حسابرسی برای آنکه فصل الخطاب منازعات مالی باشد و از ابتدا در کنار این بنگاه قرار گیرد ضرورت است .
یادتان باشد سرفصل هزینه ها پیش شماست اما واقعیت و وصول درآمد نزد طرف مقابل شماست . این موضوع در گردش مالی حسابها ، درآمد و توسعه درآمد نقش بسزائی دارد ، و بستن حساب هر شش ماه یکبار را حداقل توصیه میکنم ، اگر چه سال مالی از نامش پیداست ، 12 ماه است .
از سوی دیگر باید عرض کنم به این نکته توجه کنیم تبعه مهاجر با اعلام سرمایه گذاری و آوردن سرمایه واقعی در کشور دارای تابعیت دوم شده و از همه مواهب شهروندی برخوردار است درست مثل خود شما . پس این سرمایه الزاماً باید موجبات رشد و توسعه اقتصادی را در کشور پدید آورد . اگر شما در جریان مشارکت ، همکاری نمودید و اجازه دادید این سرمایه از کشور خارج شود ، این از مصادیق بارز خیانت ملی است اگر چه به خود نیز جفا نموده اید .
ما در موضوع سرمایه گذاری اتباع خارجی در کشور از ساختار دلچسبی برخوردار نیستیم ، سرمایه را تا ورود می بینیم ، سراسیمه امتیاز میدهیم و آن سرمایه چون باد می آید و چون باد میرود و ما با مشکلات اقتصادی و اجتماعی حاصل از پذیرش آن تابعیت دست و پنجه نرم می کنیم .

Toktam Afkhami, [07.08.19 16:49]
در اینجا برادرانه از مردم خوبمان می خواهم جلای وطن نکنند ، سرمایه هایشان را به اروپا و آمریکا هدایت نکنند . اگر در کشور مشکلات داریم باید با تلاش وهمدلی حل بشود ، فرار چاره کار نیست .
از سرمایه گذاران عزیز خارجی استقبال نموده و از انتخاب ایران برای سرمایه گذاری تشکر می کنم ، اما صداقت و تابعیتشان را طلب می نمایم .
و از مسئولین ذیربط استدعای امعان نظر بیشتر ، بررسی ساز و کار ، جلب و حفاظت از سرمایه و سرمایه گذار خارجی وتعیین دقیق مراکز سرمایه گذاری برای اتباع بیگانه را دارم ، مطالعه کشورهای همسایه ، مطالعه کشورهای دوردست و بررسی دقیق موجب بقای استقلال کشور خواهد بود که بعد از اقتصاد در خطر آسیب جدی قرار دارد .

            توفیق یارتان    
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  احمد فرخی حاجی آباد   
                     شانزدهمد مرداد ماه سال یکهزار و سیصد و نودو هشت  هجری شمسی
                    برابر با پنجم  ذیحجه سال یکهزار و چهارصد و چهل هجری قمری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۸ ، ۱۸:۳۰
احمد فرخی حاجی آباد

Toktam Afkhami, [06.08.19 14:11]
سرمایه گذاری اتباع بیگانه در شرکتهای حمل ونقل بین المللی
فرصت  ،  تهدید  یا  فریب
مقوله سرمایه گذاری و پذیرش سرمایه گذار در همه دنیا امری است که پسندیده همه دولتها و ملتهاست . اما این علاقه مندی مستلزم وجود و طراحی سیستمها و مکانیزه های حساب شده است .
کشورهای پذیرنده سرمایه گذار که بر اساس دانایی به این مقوله توجه کنند به سمت ثبات اقتصادی در کشور و در غیر این ، تزریق بی ثباتی در اقتصاد کشورها خواهد بود .
  ثمر بخشی ، حاصل از اندیشه ، آماده سازی زیرساختها ، طراحی مکانیسم های اداره و هدایت سرمایه ها و درپایان وجود مباحث کنترل و حفاظت از سرمایه هائیست که آورنده در مقابل آن امتیازات فراوانی کسب نموده که از جمله دریافت تابعیت دائم و یا کوتاه مدت است که روند رو به دائم را سپری می کند .
اجازه بدهید درباره ذات سرمایه سخن بگوئیم ، سرمایه به ذات ترسنده و گریز پاست .این بدین معناست که حرکت سرمایه از مراکز فاقد امنیت به سمت مناطق امن در حرکت است و بسته به میزان توانایی خود امن ترین مکان را برای اقامت انتخاب می کند .
سرمایه هر اندازه بیشتر باشد در نفس خود داناتر ودر انتخاب خود بینا تر است .
نکته دیگر اینکه ، سرمایه ابتدا دارای مالکیت است ، مالکیتی که در انتخاب تابعیت مختار است و حتی بر مالک خویش حکمرانی دارد .
نکته دیگراینکه ، کشورها در مقوله جذب سرمایه و سرمایه گذار باید به نکته اول توجه ویژه داشته باشند به این معنا که باید زمینه ای مساعد را برای سرمایه ایجاد کنند تا سرمایه گذار . این سرمایه است که سرمایه گذار را رهبری می کند نه سرمایه گذار سرمایه را .
نکته دیگر اینکه ، کشورها نمی توانند جذب سرمایه مفید داشته باشند . در هر حالی که قدر سرمایه های خود را ندانند و سرمایه هایشان احساس ناامنی کند وبه سمت امن در حرکت باشد و ما حالا انتظار جذب سرمایه از خارج را داشته باشیم .
بدانید سرمایه ای که بدنبال سرمایه ء در حال حرکت خود کشور می آید ، نیامده در حال آمدن و آماده شدن برای رفتن است .
خرید بیش از یک میلیون و ششصد هزار واحد مسکونی در کشور ترکیه و ثبت بالغ بر یک هزار شرکت ایرانی در این کشور چراغ قرمز و زنگ خطری است که مسئولین اداره کشور باید ببینند و بشنوند .
بنابراین سرمایه های آورده در رود سرمایه های رفته و در حال رفت به حرکت درآمده است .
جذب سرمایه و طلب سرمایه گذار سرابی دهشت انگیز است که در آینده نه چندان دور امید به آن ما را با تشنگی کشنده مواجه خواهد کرد .
همه کشورها در ایجاد زمینه برای ورود سرمایه پیش بینی کرده اند ، مکانیسم هایی برای سرمایه و سرمایه گذار تعریف کرده اند و اینطور نیست که هر کس از هرکجا در هر زمینه ای مختار به تصاحب ، با عنوان سرمایه گذاری باشد .
این فرش قرمزی که کشور به ناگاه گسترده است ناگزیر از خون دل مردم پررنگ تر خواهد شد .
سخن کوتاه میکنم ؛
آنکه لجستیک کشور از موقعیتهای استراتژیک هر کشوری است ، همکاری در این بخش آری ، لکن لجستیک کشور را به بیگانه سپردن بی گمان خطائی نابخشودنی است .
جذب سرمایه ، طلب سرمایه گذاری در بخش خدمات بیشتر به مزاح شبیه است چرا که سرمایه گذاری در این بخش با سرعتی به مثابه سرعت نور قابلیت تغییر و تبدیل را دارد .
مورد شاخصی را دارم ، که سرمایه گذار سرمایه را از طریق بانک وارد می کند ، به عنوان سرمایه گذار معرفی می شود ، از مواهب این عنوان و صفت برخوردار است .
سرمایه صرف خرید نیم یدکهای ایرانی می شود ، پس از یکسال کار با دو برابر قیمت فروخته شده و همان سرمایه خارج شده است ، صرف نظر از در آمد کسب شده در طول یکسال .
ما چه داریم ؟ سرمایه . سرمایه گذار . هیچکدام
سرمایه به سمت منطقه ای امن تر رفته ، سرمایه گذار در مکانی امن تر از مکانیت خود مأوا گرفته واکنون با کسی مواجه هستیم که بدون آنکه عرقی به این کشور داشته باشد به ثروت اندوزی و خروج ثروت از کشور اهتمام دارد .
این درآمد است برای کشور یا هزینه ؟
سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل به هیچ عنوان از مصادیق سرمایه گذاری نیست ، برای امنیت و آینده لجستیک کشور خطرناک و در غالبی دیگر هر یک شرکت دو تابعیتی در حوزه حمل و نقل بین المللی قابلیت ایجاد اختلال و بی نظمی در امور کسب و کار ده ها شرکت ملی کشور را داراست .
البته موضوع اینکه در اینباره  تقریباً هیچ شرکت موفقی نداشته ایم و مشکلات بی شماری برای طرف ایرانی حادث شده و نیز بالعکس و به مقوله هایی لاینحل می ماند مبحثی است که مجال بیشتری میخواهد .
اما تاکیداً عرض می کنم ملاک سرمایه گذار و سرمایه خوب جذب شده ، میزان پرداخت حقوق و دستمزد و بالاخص میزان مالیات دهی به کشور است .
این میزان را برای سنجش در نظر بگیرید و بگوئید برده ایم یا خود را سرگردان کرده ایم .

Toktam Afkhami, [06.08.19 14:11]
متولیان امر سرمایه گذاری بایسته است توجه بیشتری به این مقوله معطوف دارند ، در این برحه شرکت درگیر است ، فردائی را میبینم که کشور درگیر باشد .
بی تردید هیچ چیز مطلق نیست وامکان دارد در سایه مطالعه و برنامه ریزی صحیح خطرات ناشی از ورود اتباع بیگانه در صنعت حمل و نقل کشور کاهش یابد .

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         احمد فرخی حاجی آباد   
                     چهاردهم مرداد ماه سال یکهزار و سیصد و نودو هشت  هجری شمسی
                    برابر با سوم ذیحجه سال یکهزار و چهارصد و چهل هجری قمری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۹۸ ، ۱۴:۱۶
احمد فرخی حاجی آباد

[Forwarded from Dr.Ahmad Farokhi Hajiabad]
بنام خدا      اگر چه دیر وقت است و امیدوارم صبح همکاران پیشنهادات بنده حقیر را مطالعه نمایند چنانچه قبلا نیز استدعا کرده ام شایسته است عزیزان پرونده های تشکیل شده مختومه . در جریان رسیدگی . در شرف تشکیل و تشکیل شده خود را اولا در تالار منتشر نمایند . ثانیا رونوشتی در اختیار انجمن های مربوط قرار دهند و ثالثا بویژه آرا صادره را منتشر نمایند .  سرمایه عظیمی خواهد بود برای پیگیری مطالبات حقه صنفی و سهولتی خواهد شد برای توسعه کسب و کار در ایران . دافع مشکل اشتغال خواهد بود و رافع تحریم ها . هم عمل به اقتصاد مقاومتی خواهد بود و هم ضامن رونق تولید ملی و حتی دست مایه کلانی میشود برای تهیه فیلم نامه های بین المللی از کمدی تا تراژدی . نمایش رنگ خدمت تا تحقق خیانت ملی . چه رمز و رازهایی نهفته که پیدا شود و چه ستم ها که آشکار گردد و چه دشمنی ها که شناسایی شود و چه آسیب ها که اصلاح گردد و چه دردها که التیام یاید . باور اینکه در تنها یک طبقه یک ساختمان هفت طبقه بشود اقتصاد کشوری را فلج کرد آسان خواهد بود و دانستن این معنا که اگر این هفت اقلیم ویرانی هفت اقلیم آبادانی شود چه خواهد شد سرنوشت اقتصادی کشور را دگرگون خواهد کرد . اهالی این خراب آباد بدانند در آتش افروزی شما خود نیز از سوختن بی بهره نمانده اید . هیهات که غرور پرده بر دیدگانتان افکنده و شهوت سرنگونی بنگاههای اقتصادی کشور بویژه شرکت های حمل و نقل بین المللی شما را به اعتیاد کشانیده تا لذت آور محض باشد . چه کردید . چه می کنید . چه خواهید کرد ؟    شاید برسد روزی که جایی شما و وجدان به خواب رفته تنها شوید و از فرط تنهایی او بیدار شود و از شما بپرسد و شرمسار باشید و قیامتی را می بینم که اگر جواز بهشت من گذشت بر گناه شما باشد , جهنم بجان میخرم و از شما نخواهم گذشت . عزت زیاد . احمد فرخی حاجی آباد . فعال اقتصادی . حمل و نقل بین المللی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۹۸ ، ۰۱:۰۲
احمد فرخی حاجی آباد
Dr.Ahmad Farokhi Hajiabad, [03.08.19 07:41]
[Forwarded from احمد فرخی حاجی آباد (Dr.Ahmad Farokhi Hajiabad)]
به نام خدا
فصل چهارم قانون اساسی کشور,  در موضوع اقتصاد و امور مالی , اصول چهل و سوم تا اصل پنجاه و پنج را یکبار دیگر با هم بخوانیم.  و اما اصل چهل و چها رم می گوید نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بر پایه سه بخش دولتی , تعاونی و خصوصی با برنامه ریزی منظم و صحیح استوار است.
*بخش دولتی شامل کلیه صنایع , صنایع مادر , بازرگانی خارجی , معادن بزرگ , بانک داری , بیمه , تامین نیرو , سد ها و شبکه های بزرگ اب رسانی , رادیو تلویزیون , پست و تلگراف و تلفن , هواپیمایی , کشتیرانی , راه و راه اهن و مانند این ها است که به صورت مالکیت عمومی و در اختیار دولت است .
* بخش تعاونی شامل شرکت ها و موسسات تعاونی تولید و توزیع است که در شهر و روستا بر طبق ضوابط اسلامی تشکیل می شود .
*بخش خصوصی شامل آن قسمت از کشاورزی , دامداری , صنعت , تجارت و خدمات می شود که مکمل فعالیت های اقتصادی دولت و تعاونی است .
*مالکیت در این سه بخش تا جایی که با اصول دیگر این فصل مطابق باشد و از محدوده قوانین اسلام خارج نشود و موجب رشد و توصعه اقتصادی کشور گردد و مایه زیان جامعه نشود مورد حمایت قانون جمهوری اسلامی است .
*تفصیل ضوابط و قلمرو و شرایط هر سه بخش را قانون معین می کند .
راستش را بخواهید مدتی است دارم روی همین اصل تمرکز می کنم . اینکه بخش خصوصی بخش سوم است . این که جایگاهش جایگاه مکمل است . این که از بخش خصوصی توقع دارند . این که بخش خصوصی خود را مدعی بخش دولتی بداند یا نداند . این که اصلا بخش خصوصی مرغ است یا شترمرغ . این که اصلا این سوالات حق من است یا نه . این که اصلا سوال بشود یا نشود . اما مدام این جمله جلوی چشمانم رژه میرود . کدام جمله ؟    
•  بخش خصوصی شامل آن قسمت از کشاورزی ,دامداری,صنعت,تجارت و خدمات می شود که   مکمل فعالیت های اقتصادی دولت و تعاونی است .
•  عزت زیاد
•  احمد فرخی حاجی آباد . فعال اقتصادی . حمل و نقل بین المللی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۸ ، ۰۷:۴۴
احمد فرخی حاجی آباد

[Forwarded from Dr.Ahmad Farokhi Hajiabad]
بنام خدا     تولید محتوا      تقلید محتوا       تایید محتوا           دیرزمانی است چهره های معلوم الحال اپوزاسیون های خارج نشین که در رویای براندازی نظام در خارج از این مرزها به سر و سینه میزنند  . روزهای سیاه و سفید را نامگذاری کردند .     تا اینجا اتفاقی که افتاده تولید محتوی نام دارد .      افسوس که ناتوانان از تولید محتوی  به تقلید از محتوی پرداختند روزهای پاسخگویی   روزهای هوای پاک و ...... اینجا میشود تقلید محتوی  .    و اسف بار آنکه در پس پرده پنهان رفتارهای اجتماعی تقلید محتوی به تایید محتوی مبدل میشود . جا دارد دست اندرکاران توجه بیشتری بر این معطوف دارند تا چهارشنبه های پاسخگویی تایید چهارشنبه های سفید نباشد .      اگر بیاندیشم خلق محتوی تکلیف است . تقلید جای دیگری دارد .  الگو برداری نیاز به اهل و اهلیت دارد .   و الخ         عزت زیاد    احمد فرخی حاجی آّباد  . فعال اقتصادی   حمل و نقل بین المللی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۸ ، ۰۴:۰۶
احمد فرخی حاجی آباد

[Forwarded from Ahmad Farokhi]
بند ٢٩ مصوبه شماره ٣٥٩٨٥/ت ٢٠٠٣٥
مورخ ٦/٣/ ١٣٧٧                                

٢٩- سازماندهی ، هماهنگی و توسعه و تشویق امر خدمات ( عبور کالا از کشور ) ( ترانزیت ) به وزارت راه و ترابری واگذار می شود . وزارت راه و ترابری ، نسبت به برنامه ریزی ، اجرا و مدیریت این خدمات و هماهنگی با سایر دستگاه های ذی ربط ( گمرگ جمهوری اسلامی ایران ، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ، وزارت امور خارجه ) اقدام خواهد کرد و نتیجه را به صورت گزارشی از وضع موجود به همراه ایین نامه اجرایی لازم ، برای برسی و تصویب به هیات دولت ارایه می نماید . این گزارش و ایین نامه شامل موارد زیر خواهد بود :
•تصویر عملکرد و گردش عملیات و مراحل اجرایی ترانزیت کالا ، در مبادی ورودی و خروجی مختلف و تحلیل و تبیین مستند مشکلات و نارسایی ها و نواقص موجود .
• تبیین نقاط و مراحل مشکل دار در امر هماهنگی بین موسسات حمل و نقل ، گمرگ جمهوری اسلامی ایران ، بویژه در زمینه حمل و نقل مرکب کالا ، که نیاز به تغییر نوع وسیله حمل کننده در داخل کشور دارد ، و اتخاذ تدابیر لازم برای رفع مشکلات .
• پیش بینی تدوین مجموعه ضوابط ایمنی کالا های عبور کننده برایصاحبان کالا ( اعم از خریدار و فروشنده در دو طرف مرز ) ، ضوابط مناسب برای ایجاد تسهیلات برای نظارت صاحبان کالا و حرکت کالا ی خود در داخل خاک ایران ، ضوابط بیمه ای و تسهیلات لازم برای بیمه گران به منظور نظارت بر حسن جریان امور همچنین برای تحقیق در مورد حوادث احتمالی به منظور تعیین میزان خسارت و حل و فصل مسایل بیمه ای خود با صاحبان کالا به زبان فارسی و زبان های مورد نیاز دیگرو توضیع ان برای اطلاع مردم و متصدیان خدمات ترانزیتی و صاحبان مشاغل تجاری .

نکته :
چنانجه برای صنعت حمل و نقل به دنبال متولی هستید ، می گردید و یا گشته اید و یا می خواهید بگردید مصوب هیت وزیران او را معرفی کرده است .
جا دارد کارگروه های بهتری برای هماهنگی بیشتری همراه با متولی بزرگوار ترتیب شود و حقوق از دست رفته این صنعت و صنف محترم از جایگاه قانونی از دوایر ذیربط مطالبه شود .
عزت زیاد
احمد فرخی حاجی آباد
فعال اقتصادی - حمل و نقل بین المللی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۹۸ ، ۱۰:۲۱
احمد فرخی حاجی آباد