یادداشت روزانه دکتر احمد فرخی حاجی آباد

راهنامه کسب و کار و توسعه و تعالی اقتصادی در کشور

یادداشت روزانه دکتر احمد فرخی حاجی آباد

راهنامه کسب و کار و توسعه و تعالی اقتصادی در کشور

#تلاش_برای_وطنم
بی گمان رفاه اجتماعی برای آحاد جامعه در سایه دارا بودن کسب و کار مناسب و دست آورد درآمد متعادل امکان پذیر خواهد بود .
اینجا هستیم تا موانع و مشکلات پیش روی کسب و کارها را در کشور برداشته و عواملی را که ضامن این هدف گذاری خواهد بود را رونمایی کنیم .
عمده چالش برای ایجاد روانی و سهولت در انجام و ایجاد کسب و کارها در حوزه قانون و قانونگذاری رقم خورده است و اصلاح قوانین امری الزامی و مهم تلقی میشود.
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
  • ۲۷ اسفند ۹۷ , ۰۷:۲۷
    ٢٠
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان

احساس میکنم ناکارآمدترین اتاق های بازرگانی در دنیا متعلق به خودمان است . به سادگی و به زودی اتاق در غالب واقعی آن ، در دسترس نیست . بررسی نتایج انتخابات واعضاء منتخب در چهار دوره گذشته را بررسی کنید . 

•  آیا اعتقاد دارید که اتاق و مدیران آن در این حوزه و حوزه های مختلف توان تاثیر گذاری بیش از شرایط فعلی را دارد ؟ 

نه ، نتایج انتخابات پاسخ من را به درستی تائید خواهد کرد، خشت و گل اتاق که قرار نیست اثربخش باشد ، این انسانهای اثربخش هستند که ما از آن بی بهره ایم .اتاق مالکان سنتی ، ائتلافهای منفعتی ، به همان ها که یک دو و حتی چندین دوره حضور متوالی داشته اند ، دارند وخواهند داشت . چه انتظاری دارید ؟ و از سوی پریشانی ، بدون انگیره بودن بخش خصوصی و قطع امید اتفاق افتاده از اتاق های بازرگانی ما مانع های بزرگی در اصل تغییر و ایجاد فرصت پیشرفت به وجود آورده اند . 

•  گفته می شود در انتخابات فعلی رقابتی بین طرف سنتی و جدید اتاق به وجود آمده است ، در این باره توضیح دهید؟ 

به اعتقاد من رقابتی وجود ندارد ، نامش را شوخی اتاق بگذاریم ، کلاف سنتی ها در اتاق بازرگانی تاآنجا پیچیده و ریشه دارا است و در طول سالیان گذشته محکم شده که به این زودیها سد اتاق مالک پنداران شکستنی نیست ، این عزم جدی می طلبد وقشر جوان ما صاحب دانش هستند و توانایی انجام کار، اما این سلاح یارای مقابله با قدرت پول  و پارتی آنها را ندارد . 

•  شما چه برنامه هایی برای حضور در مدیریت اتاق دارید ؟ 

فکر میکنم امروز برای من روز نامگذاری واهدای لقب باشد ، نام این سوال را هم بگذاریم مزاح با مخاطب . 

اولین بار است که می شنوم از داوطلبی می پرسند چه برنامه ای داری ، و البته مرسوم نیست از اتاق نشینان خوش نشین هم سوالی شود چه کارنامه ای داری ؟ 

تعریف برنامه های من از حوصله صفحه شما شاید خارج باشد ، از سویی چون اولین بار است داوطلب می شوم و تجربه حضور در این ویرانه را ندارم نمی توانم پیش بینی درستی از اینکه کدام هدف در نظر داشته شده توانایی به ثبوت رسیدن را خواهد داشت و این تار تنیده شده 40 ساله امروز قطر قطورترین طنابها را به خود گرفته ، دورنمای خوبی در پیش رو ندارم اما اولین و بزرگترین هدفم و برنامه ها اصلاح قوانین است تا بتوانیم دربهای اتاق را به روی صاحبان آن باز کنیم ، امروز به واقعیت دربهای اتاق را با قفلهای نامرئی بسته اند . اصلاح قوانین برای جذب فعالان اقتصادی در اتاق از اهم خواسته های قلبی من است ودیگر اینکه اتاق بازرگانی اگر واقعاً پارلمان بخش خصوصی است باید از بازنشستگان دولتی و یا آنها که سابقه اصلی فعالیتشان در بدنه دولت بوده خالی شود ، وجود مدیریت وتفکر دولتی اتاق را از غالب تهی کرده است . 

رای دهندگان به این ضرورت توجه کنند و به جوانان اعتماد داشته باشند و راهی برای تغییر در ساختار مدیریت سنتی اتاق در نظر بگیرند ، در جائی گفتم برای بار دوم به کسی رای ندهید و از همه کارنامه بخواهید و برنامه . 

                                                                                                    

                            موفق باشید .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۰۶
احمد فرخی حاجی آباد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی