یادداشت روزانه دکتر احمد فرخی حاجی آباد

راهنامه کسب و کار و توسعه و تعالی اقتصادی در کشور

یادداشت روزانه دکتر احمد فرخی حاجی آباد

راهنامه کسب و کار و توسعه و تعالی اقتصادی در کشور

#تلاش_برای_وطنم
بی گمان رفاه اجتماعی برای آحاد جامعه در سایه دارا بودن کسب و کار مناسب و دست آورد درآمد متعادل امکان پذیر خواهد بود .
اینجا هستیم تا موانع و مشکلات پیش روی کسب و کارها را در کشور برداشته و عواملی را که ضامن این هدف گذاری خواهد بود را رونمایی کنیم .
عمده چالش برای ایجاد روانی و سهولت در انجام و ایجاد کسب و کارها در حوزه قانون و قانونگذاری رقم خورده است و اصلاح قوانین امری الزامی و مهم تلقی میشود.
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
  • ۲۷ اسفند ۹۷ , ۰۷:۲۷
    ٢٠
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
۱۷ فروردين ۹۹ ، ۰۴:۱۰

(دیدار سر زده) (سر به دیدار زده)

بنام خدا

دیدار سر زده
سر به دیدار زده

یادم هست قدیم ترها ، آنروزها که ما حتی تلفن ثابت هم نداشتیم از ابتدای هفته اعلامیه رفتن به میهمانی منزل عمو جان. دایی جان. عمه یا خاله جان به شرط انجام تکالیف در خانه پخش می‌شد .

با ذوق و شوق مشق ها را می نوشتیم ‌و هر شب پای سفره ای که حالا در خانه هایمان جایش بسیار خالی است اخبار مربوط به انجام تکالیف را خبر رسانی می کردیم تا مبادا میهمانی رفتن از یاد برود .

صبح جمعه شال و کلاه کرده چشم انتظار رفتن به میهمانی از سر صبح انواع سر و صداها برای بیدارباش اهل منزل بوجود می آمد تا بالاخره با هزار یا علی مدد تا ده صبح از منزل به قصد دیدار و بازی با بچه های هم سن و سال در حرکت بودیم .

از وسایل رفت و آمد هم لازم بتوضیح نیست ، پای پیاده. اتوبوس. و البته تاکسی و خلاصه اینقدر وسایل شخصی نبود که حالا هست .

چشم تان روز بد نبیند با همه این زحمات شیرین تازه وقتی میرسیدم اصطلاحا پشت درب بسته .

نمی توانم بگویم برای ما بچه ها چه حالی پیدا می‌شد ، میخواهم خلاصه بگویم و خلاصه اینکه دست از پا دراز تر به خانه بر می گشتیم .

و تازه جالب تر اینکه بعدها متوجه می شدیم که اتفاقا همانروز عمو جان و خانواده پشت درب بسته منزل ما بودند و خلاصه نقل مجلس دیدار بعدی همین دیدار تحقق نیافته بود .

مخلص کلام نبود ارتباطات امروزی تلفن مبایل اینترنت ما را وادار به (دیدار سر زده )می کرد و البته (دیدار سر زده )اصطلاح آنروزها بود و نبود ، حال فکر می‌کنم این عبارت کاربردی تر شده و البته کسی نمیداند خوب است یا بد ، حسن است یا عیب ، فضیلت است یا رذیلت .

در واقع ما آنروزها (سر به دیدار زده )بودیم ، اندیشه دیدار دوست ،آشنا و اقوام با مهر،  مهربانی. و نیک اندیشی .

یادم هست گاهی وقتی میهمان برایمان می آمد و اطلاعی هم نبود و از بخت بد چیزی هم برای پذیرایی در خانه نبود و حتی اگر امکانات مالی هم فراهم بود خدا میداند که چه بر اهل خانه می گذشت تا میهمانی اصطلاحا آبرومندانه برگزار شود ،

و خوب رسم آذوقه سال خریدن برای خانه هم به همین دلایل رواج داشت ،

رستوران و فست بود و تلفن و تحویل درب منزل و اینها که هیچ مادران ما تازه اگر چهار سیخ کباب هم از کبابی می گرفتی آن را ننگ و نشان از بی عرضه گی خانم خانه می دانستند .

آرام آرام که به حال حاضر آمدیم و داستان یک مساوی پنجاه و پنج و وجود (تلفن همگانی) در منازل دیگر بساط (دیدار سرزده )جمع شد و اگر کسی هوای سر به دیدار زدن داشت با تماس تلفنی ، تعیین وقت و آمادگی میزبان و میهمان برقرار شد و کسی پشت درب بسته نماند .
 
سوال اینجاست ؟

(دیدار سر زده) خوب است یا (سر به دیدار زده) ؟!

و اما حالا که کدام مسیول ، کدام مقام ، کدام مدیر بر حسب وظیفه مراقبتی خود در حوزه تحت نظارت حاضر می‌شود استفاده از (دیدار سر زده )جایگاهی ندارد که ما از آن خرسند یا ناخرسند باشیم .
 
باید بگویند آقای مدیر از فلان قسمت حوزه ریاست خود( دیدار نظارتی )داشتند .

(دیدار سرزده). (سر به دیدار زده )، (دیدار نظارتی )، (نظارت دیداری )، و ایام به کامتان شیرین باد و اصحاب رسانه ، رسانه اصحاب باشند ا ن شا الله.

عزت زیاد
احمد فرخی حاجی آیاد
فعال اقتصادی حمل و نقل بین المللی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۱۷
احمد فرخی حاجی آباد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی